منتديات د.أحمد حجاج

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

3 مشترك

إمتحان الرسم!!!!

lamis
    lamis

إمتحان الرسم!!!! Empty إمتحان الرسم!!!!

مُساهمة من طرف lamis الأحد يناير 24, 2010 6:51 am

إنهاردة وبصفتي مدرسة إمتحان الرسم!!!! Icon_biggrin ...كنت براقب على سنة أولى إعدادي في إمتحان "تربية فنية"رسم يعني...

الناس ياجماعة بقى عندها الغش ده شئ عادي جدا وحق مشروع لأي طالب في أي مرحلة وفي أي مادة إمتحان الرسم!!!! Icon_evil بس عمري

ماكنت أتخيل أبدا انه في الرسم إمتحان الرسم!!!! Icon_question إمتحان الرسم!!!! Icon_question ....الناس بتغش في الرسم....آه والله
    الغش وصلنا لمرحلة ان احنا فقدنا الثقة في أنفسنا وقدراتنا وإمكانياتنا

الإمتحان كان في سؤال بيقول:

"السمكة -الأحمر -الفن القبطي"

ضع الكلمات السابقة في المكان المناسب للجمل الآتية:

1)الصراحة مش فاكراه قوي إمتحان الرسم!!!! Icon_eek

2)أحد الرموز المستعمله في الفن المصري هي .....

3)يعتبر اللون ....لونا....إلخ

أكيد ياجماعة واضح ان السمكة هي إجابة السؤال التاني، والأحمر هيبقى إجابة السؤال الثالث وهيتبقى إجابة واحدة هي الفن القبطي أكيد هتبقى في الجملة الأولى إمتحان الرسم!!!! Icon_idea إمتحان الرسم!!!! Icon_idea

اللي هيجنني إمتحان الرسم!!!! Lol إمتحان الرسم!!!! Icon_scratch ان البنات كانت بتغش ...كانت بتغش ايه انا عايزة أعرف؟؟؟؟

لأ والبنت اللي الحمد لله كانت حلاهم كانت بتتأكد من زميلتها إمتحان الرسم!!!! Icon_study ....

لأ والشئ السيئ على الإطلاق
    :

كان في بنت مسكتها وهي بتطلع ورقة مكتوب عليها منهج الرسم كانت بتقرأ فيها عايزة تتطلع الإجابة!!!! إمتحان الرسم!!!! Icon_rr

كان في بنت تانيه بقى بتغش حاجة مختلفة تماماً. إمتحان الرسم!!!! Bom إمتحان الرسم!!!! Bom

..الرسم ذات نفسه

...كان معاها كتاب"علوم" فتحته وكانت عايزة تنقل منه أشكال الحيوانات اللي موجودة فيه! إمتحان الرسم!!!! Lol !!بس انا مارست هوايتي
    المفضلة اثناء الإمتحانات وأخذت منها الكتاب إمتحان الرسم!!!! Icon_biggrin ...انا عارفة أنا شريرة إمتحان الرسم!!!! Icon_twisted

وكمان البنات كانت فاقدة ثقتها في قدرتها على التلوين

البنات كانت بتسألني

يا
    miss
    هي السلحفاة ليها رجول إمتحان الرسم!!!! Icon_sad ؟؟؟؟

هي الزرافة رقبتها طويلة....صح إمتحان الرسم!!!! Icon_arrow إمتحان الرسم!!!! Icon_rolleyes ؟؟؟

للدرجة دي ياجماعة الغش وصلنا للمرحلة دي إمتحان الرسم!!!! Affraid ان احنا مابقناش نثق في قدراتنا وامكانياتنا

انا في رأيي ان التعليم عايز وقفة جامدة جدا علشان نقدر ننهض بالأمة دي....ولا إيه رأيكم؟؟؟

**اللهم اجعلنا سببا في نهضة هذه الأمة**
    Dr.Flash
    Admin

إمتحان الرسم!!!! Empty رد: إمتحان الرسم!!!!

مُساهمة من طرف Dr.Flash الإثنين يناير 25, 2010 4:07 am

هههههههههههههه
    موقف مضحك وفي نفس الوقت بيعكس مصيبة فعلاً
    للآسف إحنا محتاجين نتعلم الثقة في النفس قبل أما نتعلم العلم..
    لميس موقف رائع وتجربة جامدة .. وبعد إذنك ممكن نحكيها في محاضرات الثقة في النفس
    lamis
    lamis

مُساهمة من طرف lamis الإثنين يناير 25, 2010 9:38 am

عارف يادكتور انا أول جملة جت على بالي وانا براقب كانت ايه

جملة مشهورة قوي "هم يضحك وهم يبكي"

شكرا د.فلاش على المرور الرائع

وبالتأكيد من غير كلام يعني ممكن حضرتك تستخدمها

بكل سرور
    إمتحان الرسم!!!! Icon_smile
    بسمة هاشم
    بسمة هاشم

مُساهمة من طرف بسمة هاشم الثلاثاء فبراير 09, 2010 3:52 pm

الموقف ده اتكرر معي كتيييير في الامتحانات بس للأسف ياريته كان مع الطلبة بس لكن الفاجعة الكبري انها كانت مع إمتحان الرسم!!!! Icon_rolleyes المدرسين نفسهم يابنتي يعني كل ترم لازم أتخانق مع مدرس ولا اتنين بس بدون طبعا لتعدي أي تجاوزات يعني الواحد كان بيحاول يسيطر علي أعصابه تخيلي لما مدرس يكون قدامك في العقدالخامس تقريبا من عمره ويقولك قدام البنات لاه لازم يغيشوا ومش انتي اللي قد ولادي هتعرفيني الصح هتعملي ايه والله فضلت عند موقفي لحد ماهو اللي خرج وساب اللجنة بعد ما فقدو الامل اني أخرج منها بعد محاولتهم الفاشلة من مدرسيييييييييييين والمديرنفسه بعتلي والله مش هتصدقي في اليوم ده الناس كلها روحت وفضلت أنا والبنات يدعوا عليا طبعا في سرهم أخرحد يروح إمتحان الرسم!!!! Alien حتي مراقبةالدور الي المفروض تستلم الورق وتديه للكنترول سابتني ومشيت وأنا اللي سلمته وقتها مش عارفة كانو مستعجلين ليه وعايزين يروحو مع انه كان ناقص ساعة ونصف علي وقت الامتحان أنا آسفة علي الاطالة بس تقولي مين مفيش فايدة فضلت علي موقفي لحد السنة اللي فاتت متفهميش غلط دخلت السنة دي كنترول علشان أرتاح من تعب الاعصاب ووجع الدماغ والله يابنتي جيتي علي الجرح إمتحان الرسم!!!! Icon_cry
    lamis
    lamis

إمتحان الرسم!!!! Empty عازين مدرسين رجالة...برافو

مُساهمة من طرف lamis الثلاثاء فبراير 09, 2010 4:50 pm

أيوة كده عايزين مدرسين رجاااااااااااالة

ربنا يكرمك يابسمة

فرحتيني بمرورك الجميل
    بسمة هاشم
    بسمة هاشم

مُساهمة من طرف بسمة هاشم الثلاثاء فبراير 09, 2010 4:56 pm

لاحياة مع اليأس إمتحان الرسم!!!! Suspect

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد مايو 12, 2024 10:13 am